III. MİLLÎ KÜLTÜR ŞÛRASI
  • Neredeyim :

Nükhet VARDAR, Prof. Dr.

Kültür Ekonomisi-nükhet vardar.jpgEl İzi İletişim Danışmanlık Limited Genel Müdürü

1979’da İzmir Amerikan Kız Lisesi’ni, 1983’te Dokuz Eylül İşletme Fakültesi’ni bitirdi.  1983-1984’te Türk Eğitim Vakfı yurtdışı bursiyeri olarak UMIST’de (Manchester, İngiltere) Uluslararası Pazarlama dalında M.Sc. yaptı. Daha sonra yine UMIST’de 1987-1989’da yarı zamanlı öğretim asistanlığı yaparak (Part-Time Teaching Assistant), Uluslararası Reklamcılık konusundaki Doktora derecesini tamamladı. 1994 yılında iş hayatına devam ederken, Reklam ve Tanıtım alanında Doçentlik derecesine hak kazandı. Aralık 2001-Eylül 2006 arasında Yeditepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde tam zamanlı öğretim üyesi olarak görev aldı ve 2004 yılında ‘Pazarlama ve Üretim’ alanında Profesörlüğe yükseltildi. Ayrıca Şubat 2007-Haziran 2008 arasında Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde Doktora dersi verdi. 

Vardar, akademik derecelerin yanı sıra, 1985’ten itibaren kesintisiz olarak iş yaşamını da sürdürdü. İş hayatına 1985-1987 yıllarında Turyağ Pazarlama Departmanı’nda Ürün Müdür Adayı olarak başladı. Doktora sonrasında 1990-1993’te Yaratım/FCB’de Medya ve Araştırma Müdürü, 1993-1995’de Y&R/ Reklamevi’nde Planlama Direktörü olarak çalıştı. Aralık 1995-Haziran 2001’de Initiative Media İstanbul’un kurucu Genel Müdürlüğünü üstlendi. 2002’den bu yana kendisine ait pazarlama ve iletişim danışmanlık şirketi El İzi İletişim Danışmanlık’ta Genel Müdür olarak faaliyetlerine devam etmektedir. Markalar Fısıldıyor, Vardar’ın akademik hayatla iş hayatını birleştirme yönünde 2014’te El İzi çatısında başlattığı özgün bir projedir. Vardar, pazarlama öğrenmek isteyen herkesin www.markalarfisildiyor adresinden ücretsiz olarak ulaşabileceği; markaların karşılaştıkları pazarlama sorunlarına çözümleriyle birlikte erişebilecekleri, öğrenmeyi kolaylaştıran, video bazlı, yenilikçi bir ürün/hizmet geliştirmiştir.  

Vardar, pazarlama ve iletişim alanında 1983’ten bu yana aktif olarak yayın yapmakta olup, Şubat 2017 itibariyle 13 kitabın yazarıdır. İlk eseri 1992’de İngiltere’de PCP Publication tarafından tek yazarlı olarak basılan Global Advertising: Rhyme or Reason? adlı kitap, halen amazon.com’da satıştadır. Aynı kitap 1998’de Kore diline çevrilmiştir. Pazarlama ve markalaşma üzerine Türkçe olarak yayımlanan eserlerinden bazıları: Biraz Cesaret Krizde Başarılı 10 Markanın Öyküsü (2003), Marka Fotoğrafları (2007), Yeniden Biraz Cesaret (2009)’dir. Ayrıca Türkiye’deki 41 markanın markalaşma öyküsünün yer aldığı, toplam 1.300 sayfayı bulan Türk Markaları-1 (2007), Türk Markaları-2 (2008), Türk Markaları-3 (2010), Türk Markaları-4’ü (Aralık 2013) içeren seriyi tek başına kaleme almıştır. Öte yandan birçok kaynak eserde kendi uzmanlık alanında kitap bölümleri bulunmaktadır. Bunlardan birkaçı: Routledge tarafından yayımlanan Emerging Market Multinationals in Europe (2016), Marketing Management in Asia (2012), International Marketing Reader (1995); Emerald yayınlarından Progress in International Business Research:New  Policy Challenges for European Multinationals (çok yazarlı) (2012), Prentice Hall yayınlarından International Business: Strategy, Management and New Realities (2008), T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınlarından Açıköğretim Fakültesi Reklamcılık ve Satış Yönetimi (1995) gibi. Ayrıca reklamcılık ve pazarlama konularında Türkçe ve İngilizce, 140’ı aşkın makale ve konuşmanın sahibidir.  

Vardar, Mayıs 2014’ten bu yana UNESCO Türkiye Milli Komitesi, İletişim İhtisas Komisyonu Üyesi olarak görev yapmaktadır. Öte yandan Türkiye Araştırmacılar Derneği tarafından 2014′te meslekte 25. yıl anısına Gümüş Plaket ile onurlandırılmıştır. Reklamcılar Derneği İz Ödülleri 2015 sahibidir.

2002’den bu yana kendisine ait El İzi İletişim Danışmanlık Ltd.’de pazarlama ve iletişim alanlarında danışmanlık hizmeti vermektedir. Daha detaylı bilgi için: http://elizi.net/cv/; www.elizi.net